Żyjemy w dobie Internetu, a tradycyjne media (prasa, radio, telewizja) powoli ustępują miejsca młodszemu, ale silniejszemu bratu. Marketing, publikacje, social media – nie spodziewałem się, że opisywana przeze mnie książka, jak na tak małą objętość, poruszy tak szerokie spektrum tematów. Zaskoczyła mnie w bardzo pozytywny sposób i choć nie przydała się jako blogerowi, przyda się jako człowiekowi korzystającemu z wszelkich dobrodziejstw sieci.

okladka

Książka nie jest poradnikiem. Należy do gatunku literatury fachowej i porusza kilka kwestii istotnych dla każdego użytkownika Internetu. Ogólnie rzecz biorąc, autorka opisuje w niej dobrze nam wszystkim znane zagadnienie marketingu w sieci. Jak na 76 stron z dodatkami w postaci obrazków nie można jej nazwać epicką, ale też nie sposób odmówić jej przydatności. Czyta się ją jak wciągający artykuł opublikowany na bliżej nieokreślonym portalu internetowym – lektura nie sprawia żadnych problemów, nie ma w niej zbędnych wątków, a te najpotrzebniejsze nie są wydłużane do niebotycznych rozmiarów. Nikt nie powinien mieć trudności z przebrnięciem przez jej zawartość, gdyż całość nie powinna zająć dłużej niż godzinę. Jeden wieczór.

Z początku nie rozumiałem co oznaczają słowa „Prankvertising”, czy „Immersive Branding”, jednak w miarę czytania rozwiewałem swoje wątpliwości. Wszystko to dzięki świetnej kompozycji – zaczynamy od ogólnego zarysu reklamy, podążając przez kilka faktów z historii powstawania i rozwoju Internetu, a kończymy na bardziej szczegółowych pojęciach jak marketing wirusowy czy te wspomniane przeze mnie wyżej.

Wszystkie definicje i objaśnienia są podparte realnymi przykładami, przez co czytelnik ma wrażenie, że wie o czym czyta lub że gdzieś to już widział.

Zbliżając się do sedna, polecam tę książkę wszystkim chcącym dowiedzieć się czegoś więcej o marketingu internetowym, wykorzystywaniu ludzkich emocji w celach handlowych, social mediach i innych zagadnieniach z tego zakresu. Pozycja jest lekka, łatwa i przyjemna i na pewno nie uznacie za zmarnowane tych sześćdziesięciu minut przeznaczonych na jej przeczytanie. Dowiecie się kilku ciekawych faktów, które mogą wam zapaść w pamięci na dłużej.

separator

Autor: Ewelina Masiarz

Tytuł: Prankvertising i Immersive Branding

Liczba stron: 76 (z obrazkami)

Skomentuj

Bądź pierwszy!

avatar
wpDiscuz